دست نوشته ها

اجتماع امروز و مدیریت نوین

ناراحتی! قسمت دوم
ساعت ٧:۱٩ ‎ق.ظ روز ٢٥ بهمن ۱۳۸٦  

گاهی اوقات به محض روبرو شدن با مسایل جزئی مثل خرابی تلفن یا جا ماندن از قطار و هواپیما و نظایر آن بیش از حد ناراحت شده و به اصطلاح از کوره در می رویم و در نهایت وقتی نمی توانیم رفتار خود را تحت کنترل در آوریم آنرا به عصبی بودن مرتبط می نماییم. سئوال اینجاست چگونه می توان کار های خود را مدیریت نمود و اینقدر به بهانه های واهی خود را ناراحت ننماییم. اولین نکته بالا بردن سطح آگاهی خود نسبت به مسایل اطراف به ویژه مکانیزم عملکردی خودمان است. پارامتر بعدی نگاهی اجمالی و فراتر از محیط به مشکل مربوطه است با استفاده از این تکنیک بیشتر از 80 درصد مشکلات حذف می شوند یعنی خواهیم دید خیلی از موارد اصلا ارزش ناراحت شدن را ندارند. در قسمت زیر یک کلیپ برای دانلود کردن گذاشته شده که تمام افرادی که از کارکنان برج دوقلو بوده و به بهانه های جزئی از حادثه 11 سبتامبر جان سالم به در برده اند را نشان می دهد.

دانلود فایل


کلمات کلیدی: